Opname dag 7


Maandag 14 juni. Dag 7 van de opname. 
Vandaag was een rustige dag. Vanochtend slechts één buisje bloed, de zaalarts en een 3koppige delegatie psychiaters 😉 (psychiater, assistent-psychiater en leerling).
Dat was een goed gesprek. Onder andere de conclusie (en belofte) dat oxazepam niet geschikt is, dat ik nu niets nodig heb, maar dat ik in de toekomst bij ingrepen of diagnostiek van deze aard, iets anders voorgeschreven kan krijgen. En oja, dat ik sterk ben. Ook wel een prettige conclusie 😎.
De zaalarts vertelde dat morgen de klinisch geneticus nog langs komt en dat ik daarna waarschijnlijk naar huis mag.
Daarna is het wachten geblazen. Op uitslagen en puzzels van de heren en dames -logen en -nisten. Vanaf volgende week of de week er na zullen ook de controles beginnen bij diverse logenisten (internist, hematoloog, neuroloog, oogarts, reumatoloog enz etc).
Uiteraard ben ik nog steeds benieuwd wat het resultaat uiteindelijk zal zijn.
Ondertussen merk ik dat ik steeds kortademiger word en duizelig bij opstaan. Mijn gevoel bleek juist: mijn Hb daalt (en overige waardes ook trouwens). Omdat ik nu geen medicatie heb, is het afwachten hoe ver of ze het laten komen. Maar in gesprek met de zaalarts bleek dat nieuwe bloedtransfusies binnen de mogelijkheden vallen. Kortom, bijna thuis, maar nog geen antwoorden..
Nog maar een portie geduld opgraven ergens. 

Reacties