Opname - dag 1






Zo'n opnamedag duurt lang 😅 maar ik denk dat het wel goed was. 
Half 11 aanwezig in het UMCG, afdeling E3. Intake met verpleegkundige duurt even. Honderden vragen. Prima.
Naar de kamer gebracht en installeren maar. En dan begint het wachten. Fijn dat Bouke mee is. We eten een broodje en kijken wat volleybal op de telefoon. 
Dan komt er een co-assistent van Interne Geneeskunde mij ophalen. Ze stelt nog meer vragen en doet fysiek onderzoek. Weer terug naar de kamer gebracht en weer wachten. Wachten op de zaalarts. Die komt tegen 16 uur. De zaalarts heeft nog meer vragen gesteld en herhaalt een deel van het onderzoek. Moeilijk om sommige dingen te omschrijven. "Wat voor soort pijn is dat?" Ehh.. alsof ik een examen zit te doen. Dat is overigens niets ten nadele van de arts met zijn mooie ogen hoor, dat doet mijn hoofd gewoon 🙈
Nu gaat hij met alle gegevens die hij heeft puzzelen en nadenken. Hij gaat een lange lijst maken van 'mogelijke ziektes' en daarna begint hij te strepen en sublijstjes te maken. Daarop baseert hij dan de komende tijd de onderzoeken. Te beginnen met bloedprikken morgenochtend. Hij weet ook nog niet hoe lang ik moet blijven, dat hangt van het proces af. Komend weekend mag ik ws wel 'met verlof' omdat Bouke dan jarig is.
Kortom, ik weet nog niks, maar het is begonnen.. hoopvol 🙏

Reacties